Autors:
- Francesc Balagué
És autor del blog
www.blocdeblocs.net.
- Felipe Zayas
És autor del blog
Darle a la lengua.
Sinopsi del llibre
Blogs, edublogs o quaderns de bitàcola; fa escassament quatre anys, uns quants professors pioners van començar a introduir-los en l’àmbit escolar. L’evolució d’aquest fenomen ha estat espectacular i cada vegada són més els serveis i recursos disponibles.
Partint de la seva contextualització en la web 2.0, el blog es descriu com a sistema de gestió de continguts amb una dimensió social i comunicativa molt important. El blog és, en primer lloc, un mitjà de comunicació que pot contribuir a enriquir les interaccions entre els alumnes i entre aquests i el professor per afavorir aprenentatges actius. A més, el blog permet establir comunicació amb persones i grups situats més enllà del centre educatiu.
Aquest dossier té com a finalitat considerar els seus usos i
possibilitats educatives dels blogs. Per a aconseguir-ho és necessari descriure
l’estructura i les opcions de la plataforma en la qual s’allotja el blog.
Alhora, aquesta anàlisi es veu recolzada per una col·lecció d’experiències
reals de professors i professores que l’han estat utilitzant i que expliquen
els detalls de la seva aplicació didàctica.
Per fomentar-ne l’ús i animar el lector a introduir-se en la
“blogosfera educativa” es recullen recursos, manuals i enllaços d’interès que
el guiaran en aquest apassionant viatge.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada