Blog d’Anna Pérez: http://blog.ravalnet.org/bitacolademestratic/
Les idees més rellevants de la conferència han estat:
1) En l’actualitat, les escoles tenen una estructura del
segle XIX, professors del segle XX i alumnes del segle XXI.
2) La gent relaciona l’escola amb
els infants asseguts mirant sempre endavant a la pissarra però a l'era en la que
estem no hauria de ser així, ja que els alumnes han d'experimentar i manipular per
d’aquesta manera crear i comunicar.
3) No s’han d’oblidar i deixar
els llibres de text, si no afegir a aquests les noves tecnologies com una altra
font de treball.
4) La taxonomia de Bloom és una
classificació dels objectius i habilitats que els mestres poden proposar als
seus alumnes.
- Crear
- Avaluar
- Analitzar
- Aplicar
- Comprendre
- Recordar
Al principi es pensava que les TAC només garantien els
dos últims punts a més de cridar l’atenció i motivar, però en realitat treballen
tots els àmbits.
5) L’aprenentatge en xarxa és una motivació pels alumnes, ja que amb aquest poden interactuar amb altres nens.
6) Els nens desenvolupen la seva pròpia presentació i creativitat mitjançant l’elaboració de treballs.
7) Una explicació realitzada per en Jordi Adell proposa uns
canvis que ha de fer un mestre actual per adaptar-se a la nova societat en la
que ens trobem.
- D’analògic a digital. (Realitzar activitats a ordinador).
- De lligat a mòbil. (Variar dels llibres de text i les pissarres a el món amb multitud de recursos que ens ofereix internet, a més de poder ser partícips d’aquests).
- D’aïllat a connecta’t. (Freqüentar llocs virtuals on es poden compartir activitats).
- De genèric a personal. (Tothom té una identitat dins la xarxa).
- De consumidor a creador. (De utilitzar fitxes fetes a crear els teus propis programes i recursos educatius).
- De tancat a obert. (Continu contacte amb altres mestres).
8) A partir del treball amb les TAC i els canvis expressats
per en Jordi Adell es poden aconseguir aules amb una millor comunicació i col·laboració,
un esperit de discussió o debat alhora de repartir la feina i una consciència
de compartir superior a l’actual.
9) “Empowerment” (Apoderament). Passar poder i autoritat als
alumnes els hi dóna el sentiment de que són “amos” del seu propi treball.
Presentar la pròpia feina a la resta fa que l’alumne agafi compromís i entusiasme.
10) L’ús de les TAC aporten a l’aula un ambient de treball
en equip i de cooperació on s’aprèn.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada