diumenge, 23 de desembre del 2012

Conferència a càrrec d'Anna Pérez

El 12 de novembre, com inici de la SAE, hem tingut la conferència: “El paper del mestre i les TAC” realitzada per l'Anna Pérez, mestra d'Educació Primària que ja fa molts anys que treballa amb els seus alumnes amb tècniques d’aprenentatge i coneixement (TAC).

Les idees més rellevants de la conferència han estat:

1) En l’actualitat, les escoles tenen una estructura del segle XIX, professors del segle XX i alumnes del segle XXI.

2) La gent relaciona l’escola amb els infants asseguts mirant sempre endavant a la pissarra però a l'era en la que estem no hauria de ser així, ja que els alumnes han d'experimentar i manipular per d’aquesta manera crear i comunicar.

3) No s’han d’oblidar i deixar els llibres de text, si no afegir a aquests les noves tecnologies com una altra font de treball.

4) La taxonomia de Bloom és una classificació dels objectius i habilitats que els mestres poden proposar als seus alumnes.
  • Crear
  • Avaluar
  • Analitzar
  • Aplicar
  • Comprendre
  • Recordar
Al principi es pensava que les TAC només garantien els dos últims punts a més de cridar l’atenció i motivar, però en realitat treballen tots els àmbits.

5) L’aprenentatge en xarxa és una motivació pels alumnes, ja que amb aquest poden interactuar amb altres nens.

6) Els nens desenvolupen la seva pròpia presentació i creativitat mitjançant l’elaboració de treballs.

7) Una explicació realitzada per en Jordi Adell proposa uns canvis que ha de fer un mestre actual per adaptar-se a la nova societat en la que ens trobem.
  • D’analògic a digital. (Realitzar activitats a ordinador).
  • De lligat a mòbil. (Variar dels llibres de text i les pissarres a el món amb multitud de recursos que ens ofereix internet, a més de poder ser partícips d’aquests).
  • D’aïllat a connecta’t. (Freqüentar llocs virtuals on es poden compartir activitats).
  • De genèric a personal. (Tothom té una identitat dins la xarxa).
  • De consumidor a creador. (De utilitzar fitxes fetes a crear els teus propis programes i recursos educatius).
  • De tancat a obert. (Continu contacte amb altres mestres).

8) A partir del treball amb les TAC i els canvis expressats per en Jordi Adell es poden aconseguir  aules amb una millor comunicació i col·laboració, un esperit de discussió o debat alhora de repartir la feina i una consciència de compartir superior a l’actual.

9) “Empowerment” (Apoderament). Passar poder i autoritat als alumnes els hi dóna el sentiment de que són “amos” del seu propi treball. Presentar la pròpia feina a la resta fa que l’alumne agafi compromís i entusiasme.

10) L’ús de les TAC aporten a l’aula un ambient de treball en equip i de cooperació on s’aprèn. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada