dissabte, 29 de desembre del 2012

Concert i Conferència

El divendres 16 de novembre, l’últim dia de la SAE, es va dividir en dues activitats diferents. Primer un concert i després una conferència.

Concert per als més petits, Com Sona?


En aquesta activitat, tots vàrem tornar a ser nens petits gracies a El grup Com sona? que ens va realitzar el concert. L’espectacle que ens van fer i en el qual vàrem interactuar el porten a llars d'infants i treballen música amb expressió i teatralitat.

Pàgina web del grup:
http://www.comsona.cat/

Conferència: “El mestre del futur” (Jaume Cela)


Jaume Cela és un mestre i pedagog que compagina la seva feina amb la d’escriptor de novel·les. L’any 2008 va ser guardonat amb la Creu de Sant Jordi.
  • No sap que pensar del futur, però té clar que s’ha de mantenir viu en l’àmbit educatiu (inventiva, determinació i esforç lligat a la motivació).
  • Educar és una aventura compartida, que mai pot ser programada al 100% i ajuda a créixer i formar persones.
Context:

1.      Acceleració: Canvis ràpids (coses que es creien definitives, l'endemà són obsoletes).
Els equips docents han de concretar el currículum de l'infant.
Un nen necessita jugar, i tindre espais per crear i recrear el món. Ha de perdre el temps i avorrir-se per tal d’arribar a fer el que vol. Actualment, des de sanitat diuen que hi han nens estressats quan per definició els nens estressen.
2.      Diversificació de les institucions educatives (escola i família):
·         Món del lleure
·         Les tecnologies: De quina manera canvien la manera de veure el món?
·         La ciutat
3.      Immigració: Noves maneres de veure el món (adaptació de menjars a l'escola segons les creences, s'han arribat a preguntar si s’ha de celebrar el nadal...).
4.      La crisi de l'Estat de benestar i en el món laboral

Elements que han d'aparèixer en una acció educativa:

1.      Acollir a cada criatura sense condicional, en la seva singularitat.
2.      Mostrar la complexitat del món.
3.      Acompanyar els alumnes al descobriment del món.
4.      Donar estabilitat emocional: Els alumnes han de percebre que el mestre té relacions afectives amb ells.
5.      Motivar: Despertar la set de coneixement dels alumnes.
6.      Saber escoltar: Aplicar una escolta amb la consciència de que els altres són diferents a mi. Refer la pròpia experiència a partir del que diu l’altre.
7.      Ajudar a preguntar: A l'escola s’hi va a preguntar, és un espai on l'alumne no ha de tindre por a equivocar-se.
8.      Donar autonomia: Ajudar als alumnes a dissenyar els seus propis projectes de vida. Responsabilitzar-los de la seva pròpia vida i la dels altres.
9.      Obrir portes al món i a la realitat (exemple: la crisi).
10.  Valorar el coneixement: A l’escola s’hi va a aprendre. 

      Escola de l’excel·lència: Intent dels mestres per aconseguir desenvolupar al màxim les habilitats dels seus alumnes, sabent que aquestes són diferents per cada nen.

  • Un mestre mai es pot permetre malmetre l’autoestima d’un l’alumne. S’han de poder dir 6 coses bones per cada dolenta.
  • Un mestre ha de saber esperar i confiar. Els canvis no es produeixen en un dia.
  • Un mestre ha de tindre sentit de l’humor per poder-se distanciar. 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada