Concert per als més petits, Com Sona?
En aquesta activitat, tots vàrem tornar a ser nens
petits gracies a El grup Com sona? que ens va realitzar el concert. L’espectacle
que ens van fer i en el qual vàrem interactuar el porten a llars d'infants i
treballen música amb expressió i teatralitat.
Pàgina web del grup: http://www.comsona.cat/
Conferència: “El mestre del futur” (Jaume Cela)
Jaume Cela és un mestre i pedagog que compagina la seva
feina amb la d’escriptor de novel·les. L’any 2008 va ser guardonat amb la Creu
de Sant Jordi.
- No sap que pensar del futur, però té clar que s’ha de mantenir viu en l’àmbit educatiu (inventiva, determinació i esforç lligat a la motivació).
- Educar és una aventura compartida, que mai pot ser programada al 100% i ajuda a créixer i formar persones.
Context:
1. Acceleració:
Canvis ràpids (coses que es creien definitives, l'endemà són obsoletes).
Els equips docents han de concretar
el currículum de l'infant.
Un nen necessita jugar, i tindre
espais per crear i recrear el món. Ha de perdre el temps i avorrir-se per tal d’arribar
a fer el que vol. Actualment, des de sanitat diuen que hi han nens estressats quan
per definició els nens estressen.
2. Diversificació de les institucions
educatives (escola i família):
·
Món del lleure
·
Les tecnologies: De quina manera canvien
la manera de veure el món?
·
La ciutat
3. Immigració:
Noves maneres de veure el món (adaptació de menjars a l'escola segons les
creences, s'han arribat a preguntar si s’ha de celebrar el nadal...).
4. La crisi de l'Estat de benestar i
en el món laboral
Elements
que han d'aparèixer en una acció educativa:
1. Acollir
a cada criatura sense condicional, en la seva singularitat.
2. Mostrar
la complexitat del món.
3. Acompanyar
els alumnes al descobriment del món.
4. Donar estabilitat emocional:
Els alumnes han de percebre que el mestre té relacions afectives amb ells.
5. Motivar:
Despertar la set de coneixement dels alumnes.
6. Saber escoltar:
Aplicar una escolta amb la consciència de que els altres són diferents a mi. Refer
la pròpia experiència a partir del que diu l’altre.
7. Ajudar a preguntar:
A l'escola s’hi va a preguntar, és un espai on l'alumne no ha de tindre por a
equivocar-se.
8. Donar autonomia:
Ajudar als alumnes a dissenyar els seus propis projectes de vida.
Responsabilitzar-los de la seva pròpia vida i la dels altres.
9. Obrir portes
al món i a la realitat (exemple: la crisi).
10. Valorar el coneixement:
A l’escola s’hi va a aprendre.
Escola
de l’excel·lència: Intent dels mestres per aconseguir
desenvolupar al màxim les habilitats dels seus alumnes, sabent que aquestes són
diferents per cada nen.
- Un mestre mai es pot permetre malmetre l’autoestima d’un l’alumne. S’han de poder dir 6 coses bones per cada dolenta.
- Un mestre ha de saber esperar i confiar. Els canvis no es produeixen en un dia.
- Un mestre ha de tindre sentit de l’humor per poder-se distanciar.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada