dissabte, 5 de gener del 2013

Recitació de poemes

Per posar en pràctica els coneixements adquirits sobre el bon comunicador, a classe de GTIC es va encarregar que escollíssim un poema i el compartíssim davant la classe. Deixant un temps per aprendre’l de memòria, jo vaig fer la recitació el 30 de Novembre.

 Tècniques per memoritzar un poema
  • Repetir-lo molts cops.
  • Ha de ser una poesia pensada per ser dita.
  • S’ha de sentir el poema. Si el poema no et transmet res, difícilment el recitaràs bé.

Punts a tenir presents

- Volum
- Entonació
- Gesticulació
- Articulació
- Postura corporal
- Control del nervis

Poema


Cançó a Mahalta

Corren les nostres ànimes com dos rius paral·lels.
Fem el mateix camí sota els mateixos cels.

No podem acostar les nostres vides calmes:
entre els dos hi ha una terra de xiprers i de palmes.

En els meandres grocs de lliris, verds de pau,
sento, com si em seguís, el teu batec suau.

I escolto la teva aigua tremolosa i amiga,
de la font a la mar, la nostra pàtria antiga.
                                                                            Màrius Torres

Tot i ser conscient de que el tenia prepara’t i me’l sabia, els nervis inicials van fer que m’entrebanqués i em quedes en blanc en alguna part. Tot i això el vaig acabar recitant sencer i crec que millor del que em pensava. De mica en mica vaig solucionant i treballant els problemes que provoquen els nervis.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada