La metàfora tutorial: l'ordinador com a tutor
En aquest cas, l'ordinador tutoritza el procés d'aprenentatge
realitzat per l'estudiant, és a dir, l'ordinador inicia, l'alumne respon i
l'ordinador avalua.
En aquests tipus de programes es té present la
individualització d'aprenentatge, la formulació de preguntes i la informació
que es va afegint. Com es difícil què un programa detecti el nivell de l'alumne
(els seus errors i necessitats), en molt casos és el propi alumne el que
decideix el nivell d'aquest.La metàfora de la construcció: l'ordinador com a alumne
L'alumne és el que controla l'ordinador i no al revés, es a
dir, és qui ensenya a l’ordinador a fer coses, li dona instruccions per a
realitzar unes tasques.
D’aquesta manera el mestre quedaria relegat a segon pla i el
seu paper seria el de seguir el procés de treball del nen i plantejar preguntes
que serveixin de guia a la reflexió de l'alumne quan ho consideri oportú.
Alguns exemples de micromon on el nen desenvolupa
estratègies per resoldre problemes és el llenguatge de programació Logo i
l'objecte gràfic tortuga.
La metàfora del laboratori: l'ordinador com a simulador
La metàfora de la caixa d'eines: l'ordinador com a eina
L'ús de l'ordinador com a eina de treball és habitual en la vida diària. A l'escola també es dóna aquest fet. Les activitats que es realitzen han de ser autèntiques i estar relacionades amb l’experiència i les preocupacions dels nens.
Informació:
Pràctica
Scribd
És un espai web que permet als usuaris publicar i compartir documents
de diversos formats com pdfs o documents de text per poder ser vistes online.
Pàgina principal Scribd: http://www.scribd.com
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada